سفارش تبلیغ
صبا ویژن

انواع برج خنک کننده-برج خنک کن

 

برج خنک کننده:

برج های خنک کننده بخش مهمی از سیستم های HVAC   در بسیاری از ساختمان ها هستند: بیمارستان ها، مدارس، کارخانه های تولیدی، کارخانه های فرآوری و غیره. بیش از هر زمان دیگری از زمان همه‌گیری بیماری های مختلف، اطمینان از داشتن هوای تمیز در سرتاسر ساختمان و تهویه مطبوع که وقتی هوای بیرون گرم است، کار خود را انجام می‌دهد، ضروری است.با این حال، مصالح ساختمانی مورد استفاده در برج های خنک کننده شما برای کمک به تعمیر و نگهداری آسان تر و محافظت در برابر تعمیر و تعویض مداوم اهمیت زیادی دارد. شما همچنین می خواهید در برابر باکتری های مضر محافظت کنید.فلز و فایبرگلاس دو ماده رایجی هستند که امروزه در ساخت برج خنک کننده استفاده می شوند.برای اطلاعات بیشتر در مورد برج خنک کننده برای پروژه خود، ادامه مطلب را بخوانید.

انواع برج های خنک کننده کدامند؟

انواع مختلفی از برج های خنک کننده وجود دارد که ممکن است برای انواع مختلف نیازها مناسب باشند. به عنوان مثال، یک هتل یا بیمارستان ممکن است به اندازه یک برج بزرگ صنعتی نیاز نداشته باشد. آن ها معمولاً بر اساس نوع جریان هوا (جریان هوا) یا جهت جریان هوا طبقه بندی می شوند.برج های خنک کننده جریان متقاطع دارای جریان هوای افقی هستند و آب گرم به سمت پایین جریان می یابد. با این حال، این ها کارآمدترین سیستم ها نیستند.برج های خنک کننده ضد جریان دارای هوایی هستند که به سمت جریان مخالف حرکت می کند در حالی که آب گرم به سمت پایین جریان می یابد. اینها نسبت به همتایان خود جریان متقاطع کارآمدتر هستند.برج های خنک کننده طبیعی از نوع مورد استفاده برای نیروگاه های بزرگ هستند و شکل هذلولی دارند.برج های خنک کننده پیش نویس مکانیکی از هوای اجباری استفاده می کنند و دارای فن های گریز از مرکز یا پروانه هستند. این برج‌ها بسیار قابل اعتماد هستند، اما برای اجرا به قدرت زیادی نیاز دارند و گران هستند.برج های خنک کننده کششی القایی دارای یک فن در بالای برج خنک کننده هستند. آنها 75 درصد انرژی کمتری نسبت به برج های هوای اجباری مصرف می کنند، بنابراین کارایی بیشتری دارند.برج های خنک کننده با کشش اجباری مشابه بادکش القایی هستند اما اغلب به عنوان چالش هایی برای توزیع آب و بهره وری انرژی مورد استفاده قرار نمی گیرند.

برج خنک کننده براساس روش انتقال حرارت:

برج خنک کننده مدار بسته

برج خنک کننده مدار باز

برج خنک کننده مدار بسته:

از انواع دیگر برج خنک کننده،برج خنک کننده مدار بسته می باشد که در حقیقت از سیستمی به طور کامل هواخنک و دو بخش اصلی تشکیل شده است. بخش ان که وظیفه هوادهی را در برج خنک کننده بر عهده و بخش دوم نیز باید سطح انتقال حرارت کویل است. در این سیستم به شکل غیر مستقیم در اثر تماس هوا با سطح کویل انتقال حرارت انجام می شود و باعث می شود که آب درون سیکل با توجه کوئل دما کاهش پیدا یابد و برهمین اساس ان را مدار بسته نامیده اند. در واقع در برج های خنک کننده مدار بسته،جذب گرمای سیال از کوئل استفاده می شود. مصرف از فین های آلومینیومی بر روی لوله های کویل موجب افزایش تبادل انتقال حرارت بین آب و هوا خواهد شد.

برج خنک کننده مدار باز:

در این نوع از برج خنک کننده آب گرم از قسمت فوقانی به برج وارد می گردد. اغلب از طریق نازل ها بر روی سطوح تبادل حرارت (پکینگ ها) پاشش می گردد. از طرف دیگر، هوا از پایین یا محفظه های اطراف وارد برج شده و به وسیله فن به سمت بالا هدایت می‌شود. در بخش پکینگ آب با هوای ورودی تبادل حرارت کرده، بخشی از آن تبخیر شده و باقی مانده آن به سینی کف برج انتقال می یابد.همینطور هوا نیز با بخار و قطرات اب از قسمت بالای برج خارج می شود.پکینگ ها که وظیفه افزایش تماس و سطح را برعهده دارند.در این نوع برج خنک کننده،آب و هوا به صورت مستقیم با هم در تماس می باشند و به علت گرمای نهان بالای آب، با تبخیر مقدار زیادی از گرمای آب دفع می گردد. به کار گیری از این نوع برج در آب و هوای خشک بسیار مناسب است و نقطه ضعف این مدل تبخیر و هدر رفتن زیاد آب است.

برج خنک کننده هیبریدی:

درواقع حاصل ترکیب دو برج خنک کننده یعنی برج خنک کننده مدار باز و مدار بسته می‌باشد. در برج خنک کننده هیبریدی کویل های سرمایشی یا متریال هایی مانند مس، استیل و گالوانیزه وجود دارد. در فصول گرم سال می‌توان از سیتم مدار بسته و سیکل شاور استفاده نمود. در فصول سرد سال که دمای هوا برای خنک کاری مناسب تر است، جریان هوا به تنهایی وظیفه کاهش دمای درون کویل را بر عهده دارد.

برج خنک کننده فایبرگلاس:

هنگام انتخاب برج خنک کننده ، واحد شما باید مقدار مناسبی برق برای کار داشته باشد. اما همچنین بسیار مهم است که امید به زندگی طولانی داشته باشد و به هدف خود ادامه دهد. به همین دلیل است که مصالح ساختمانی حیاتی هستند و خواهید دید که برج خنک کننده فایبرگلاس احتمالا بهترین گزینه در اطراف است. فایبرگلاس سخت، انعطاف پذیر است و می تواند برای چندین دهه دوام بیاورد. هلدینگ صنایع برتر،برج های خنک کننده خود را از فایبرگلاس و سایر مواد با کیفیت بالا تولید می نمایند تا واحد شما دوام بیشتری داشته باشد و به عملکرد خوب خود ادامه دهد. با ساختار برج خنک کننده فایبرگلاس و طراحی منحصر به فرد که کارایی را به حداکثر می رساند و طول عمر مورد انتظار را به طور چشمگیری افزایش می دهد، ما با افتخار پشت کار خود ایستاده ایم.

پیکربندی برج خنک کننده:

دو پیکربندی اصلی از برج های خنک کننده مونتاژ شده در کارخانه وجود دارد: جریان متقاطع و جریان مخالف. در برج های خنک کننده با جریان متقاطع، آب به صورت عمودی به سمت پایین جریان می یابد، همانطور که هوا به صورت افقی در سراسر جریان دارد. در برج های خنک کننده جریان مخالف، آب به صورت عمودی به سمت پایین جریان می یابد، همانطور که هوا به صورت عمودی به سمت بالا جریان می یابد.

سیستم توزیع آب و اجزا مهم برج خنک کننده:

برج‌های خنک‌کننده از سیستم‌های توزیع گرانشی یا اسپری تحت فشار برای توزیع آب بر روی پرکننده استفاده می‌کنند. سیستم‌های گرانشی، که در برج‌های خنک‌کننده جریان متقاطع BAC به کار می‌روند، دارای حوضچه‌های آب گرم هستند که در بالای برج در بالای برج نصب شده‌اند. مجموعه ای از نازل های اسپری در هر حوض آب گرم، آب را به طور یکنواخت روی قسمت پر توزیع می کند. سیستم‌های توزیع گرانشی معمولاً به حداقل سر پمپ نیاز دارند، می‌توانند در حین کارکرد دستگاه بازرسی شوند و برای نگهداری و سرویس‌های معمول دسترسی به آن‌ها آسان است.سیستم‌های توزیع اسپری، که در برج‌های خنک‌کننده جریان مخالف به کار می‌روند، دارای مجموعه‌ای از شاخه‌ها یا لوله‌های پی‌وی‌سی هستند که با نازل‌های اسپری در داخل برج بالای پرکننده نصب شده‌اند. این سیستم ها معمولاً به فشار آب 2 تا 7 psi در ورودی آب نیاز دارند و نیاز دارند که واحد برای بازرسی و نگهداری از سرویس خارج شود.جریان هوا از طریق اکثر برج های خنک کننده مونتاژ شده در کارخانه توسط یک یا چند فن مکانیکی تامین می شود. فن(ها) ممکن است محوری یا گریز از مرکز باشد که هر نوع دارای مزایای متمایز خود است. واحدهای فن محوری تقریباً به نصف اسب بخار موتور فن واحدهای فن گریز از مرکز با اندازه مشابه نیاز دارند که صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی ارائه می دهد. جریان هوا از طریق اکثر برج های خنک کننده مونتاژ شده در کارخانه توسط یک یا چند فن مکانیکی تامین می شود. فن(ها) ممکن است محوری یا گریز از مرکز باشد که هر نوع دارای مزایای متمایز خود است. واحدهای فن محوری تقریباً به نصف اسب بخار موتور فن واحدهای فن گریز از مرکز با اندازه مشابه نیاز دارند که صرفه جویی قابل توجهی در مصرف انرژی ارائه می دهد.

 

ظرفیت برج خنک کننده چقدر است؟

برای مشخص نمودن صحیح ظرفیت برج خنک کننده می بایست از دمای آب ورودی و خروجی، ظرفیت آب مورد نیاز، محل نصب برج خنک کننده و… اگاهیی داشته باشیم.

تفاوت میان برج خنک کننده و چیلر :

برج خنک کننده به وسیله مکانیزم تبخیر آب، می تواند دمای آب را تا حدود سه درجه بالای دمای مرطوب محیط خنک نماید اما چیلر با استفاده از سیکل تبرید قادر به تامین آب با دمای حدود 7 درجه سانتی گراد می باشد.

گروه صنعتی و تولیدی هلیدنگ صنایع برتر:

شرکت هلدینگ صنایع برتر ایران به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، انواع کولینگ تاور و قطعات برج خنک کننده، چیلر تراکمی، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، منبع کویل دار، رادیاتور، دیزل ژنراتور، پمپ و سیستم های آبرسانی توسط انواع لوله پلی اتیلن، لوله پلی اتیلن فاضلابی، لوله کاروگیت، لوله پلیکا، لوله زهکش و لوله فلزی، سیستم های تصفیه آب و هوا، پکیج تصفیه فاضلاب، ایستگاه پمپاژ فاضلاب، سختی گیر، فیلتر شنی، تولید انواع سپتیک تانک و چربی گیر از جنس پلی اتیلن و فایبر گلاس و منهول پلی اتیلن، درب منهول، طراحی و ساخت انواع مخازن از جمله مخزن قیفی پلی اتیلن، مخزن فایبرگلاس، مخزن استیل، مخزن اسید، مخزن کامپوزیت، تولید تجهیزات آشپزخانه های صنعتی، ماشین ظرفشویی صنعتی، یخساز صنعتی، سردخانه صنعتی، ساندویچ پانل و ... با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید برج خنک کننده (کولینگ تاور) و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت برج خنک کننده (کولینگ تاور) و مشورت کارشناسان فروش هلدینگ صنایع برتر ایران انتخاب بهتری داشته باشید.مجموعه صنعتی هلدینگ صنایع برتر ایران در زمینه تولید انواع برج خنک کننده به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع برج خنک کننده و دیگر مدل ها که داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کولینگ تاور و نحوه تولید آن به سایت هلدینگ صنایع برتر ایران مراجعه نمایید.برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 02186127232 – 09129536702 – 09127065945

 برای مطالعه بیشتر به سایت http://coolingtower1.toonblog.ir/ مراجعه نمایید.